Stockholm..

Publicerat: 2011-10-23 @ 11:40:13


I Torsdags for jag och Stefan till Västerås vidare till Stängnäs och Södertälje. Där bodde vi på scandic,Solhöjden. Ett hotel som ligger mitt i ett bostadsområde,lite annorlunda. Servicen var helt okej,men sängarna var något utslitna. Som tur var skulle vi bara stanna en natt. Fredags morgon åkte vi ganska tidigt vidare in mot Stockholm och till Naturhistoriska Riksmuseet. Det kan jag varmt rekomendera och ta er tid när ni är där,det finns hur mycket som helst att se.
Vidare checkade vi in på Sjöfartshotellet med utsikt mot vattnet,härligt. När vi kom in på rummet så fanns det vin,choklad och frukt. Jättemysigt. Tror nog att dom visste att Stefan fyllde 50 År. Rummet var jättefint och en säng som var 140 cm bred,men finns det hjärterum så funkar allt. Efter lite vin och choklad svidade vi om och tog en promenad till restaurangen som vi hade bokad bord på, Trattoria Romana. Det är en äkta italiensk restaurang vackert belägen vid mälartorget i Gamla Stan, promenadavstånd till Kungliga slottet. Men vi hann inte gå och besöka Kungen. Maten vi åt var helt gudomlig,så god. Ett besök där kan jag varmt rekomendera, ett tips är att boka bord innan.
På lördagen innan vi for hem så gjorde vi ett besök på Saluhallen som ligger vid Östermalms torg. Där köpte vi med hem lite godsaker som vi skulle ha till kvällen,mums.
Ha en bra dag,för det ska vi ha !

 Namn    Kom ihåg mig?


 E-postadress (publiceras ej)


 URL/Bloggadress


 Kommentar