Vilken lång dag..

Publicerat: 2011-11-15 @ 19:35:36
Idag har jag varit på samtal inför min operation som är nästa onsdag. Men vilken väntetid det är. Jag hade en tid 10.30 till op sköterskan. Hon ropade mitt namn ca 11.00 och tyckte jag skulle börja på narkosmottagningen för att prata med narkosläkaren. Efter det kan du ta lunch sa hon och komma tillbaka hit kl 13.00. Pust. Tog hissen ner till plan 3 och fick sitta ner i väntrummet. Det var några före mig,men 11.30 kom jag in till en underbar narkosläkare ( en tjej) . Hon var så gullig och trevlig. Vi satt och pratade i ca 30 min och hon förklarade och lyssnade verkligen vad jag hade för funderingar. Sen kostade jag på mig en hamburgare som smakade sådär.

Kl 13 var jag åter på ortopeden och väntade, men bara en kort stund. Samtalet med opsköterskan var verkligen givade. Hon förklarade precis hur jag skulle må dom första dagarna och att jag skulle ha en morfinpump till smärtlindringen. För ont kommer jag att ha, och då skulle jag bara trycka på pumpen. Hellre en gång för mycke än för lite. Dom första dagarna får jag gå med gåbord,sen kryckor. Träna att gå i trappor blir det också. Och sen är det ju hemresa som kommer att bli i en bårtaxi,liggande.

Ja, det kommer nog att bli tufft, men jag har ju 2 grabbar här hemma som gärna hjälper mig. Det har dom lovat:)) . Jag ska gå igenom tvättmaskinen med Adam och Stefan i helgen. Dammsugaren vet dom vart den står,säger dom .

Innan jag åkte ifrån stan så hann jag med att köpa en julklapp till ........

Nu ska jag titta på halv åtta hos mig.
Ha det gott!!
 Namn    Kom ihåg mig?


 E-postadress (publiceras ej)


 URL/Bloggadress


 Kommentar