Hemma igen..

Publicerat: 2011-11-28 @ 16:02:29


Äntligen hemma efter 5 dagars besök på Ryhov sjukhus.
Och jag är glad:)
Vid mitt besök på ortopeden i augusti så beslutades det att jag skulle steloperera kota L4 och L5.
På uppvaket den 23/11,när min läkare pratade med mig så hörde jag bara ordet steloperation . Okej tänkte jag, det blev så. Men dagen efter på ronden, så  berättade en mycket trevlig grek att jag inte vart stelopererad.

Dom hade opererat något som heter "Spinal stenos".
Som innebär att ryggmärgskanalen blivit snävare och man får ett tryck på nervstrukturerna. Denna förträgning beror på benpålagringar och disksänkning och kommer av tilltagande åldersförändringar. Med åldern minskar vattenhalten i diskarna och dessa blir längre vilket innebär att det blir mindre plats för nerverna. Och en ökad belasting på facettlederna,och det blir artrosförändringar. Vilket ger upphov till benutväxter som ytterliggare förtränger ryggmärgskanalen.

Och det är väldigt skönt att vara hemma hos familjen och djuren.

Men vilket gäng jag delade sjuksal med, helt otroligt.
Sofia, Carina och Ann-Marie, tack för ert glada skratt och omtanke. Jag hoppas vi hörs av igen,massor med kramar.
Ha en fortsatt bra dag och så hörs vi kanske i morgon.

 Namn    Kom ihåg mig?


 E-postadress (publiceras ej)


 URL/Bloggadress


 Kommentar